facebook instagram pinterest

Racuszki jabłkowe (bezglutenowe)

Racuszki jabłkowe (bezglutenowe)

Racuchy jabłkowe to jeden ze smaków mojego dzieciństwa. Ciepłe, puszyste pompuchy z samodzielnie startych jabłek posypane cukrem pudrem i jedzone rękami na niedzielne śniadanie. Na długi czas o nich zapomniałam, bo przez wiele lat testowałam inne smaki niż domowe, ale teraz z chęcią odtwarzam typowo polskie przysmaki z lat 90. Moja mama robiła racuchy oczywiście w wersji standardowej, z mlekiem krowim, mąką pszenną i cukrem, bo innego wyboru nie było 🙂 więc ja teraz przedstawiam trochę zmienioną, ale wciąż przepyszną, słodką wersję racuchów jabłkowych.

 

Przepis na racuchy jabłkowe:
(bez glutenu, bez mleka)

porcja: ok. 6 szt. – 1 os.
czas: 15 min.

 

Składniki:

  • 200 g startego jabłka (ilość z ok. 2 jabłek)
  • 35 g (3 łyżki)  mąki owsianej bezglutenowej/zmielonych płatków owsianych b/g
  • 2 jajka
  • 1 łyżka cukru kokosowego lub miodu
  • 1/2 łyżeczki cynamonu, lub wg uznania
  • olej kokosowy do smażenia

 

Przygotowanie:

Wbij do miski jajka i zmieszaj ze startym jabłkiem i słodem. Dodaj mąkę owsianą i cynamon zmiksuj wszystko drewnianą łyżką.

Rozgrzej na patelni łyżkę oleju kokosowego. Nakładaj po dużej łyżce ciasta i smaż ok. 1-1,5 min. na złocisty kolor (będzie widoczny po brzegach). Przewróć ostrożnie łopatką i smaż kolejną minutę. Przed nałożeniem kolejnych porcji dodaj więcej oleju.

Gotowe racuszki wykładaj na ręcznik kuchenny, który wchłonie nadmiar tłuszczu.

Placki świetnie smakują z domowymi powidłami śliwkowymi. Smacznego!

 

(Visited 168 times, 1 visits today)


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *