facebook instagram pinterest

Bananowe placuszki z rabarbarem (bezglutenowe)

Bananowe placuszki z rabarbarem (bezglutenowe)

Jak dla mnie placuszki to zawsze dobra opcja na śniadanie 🙂 pulchne, cieplutkie  pankejki podane z ulubionymi doodatkami. Możliwości przygotowania placuszków nie sposób zliczyć, sama lubię wymyślać nowe zestawienia, ale bardzo często wracam do banana, bo daje on idealny smak i konsystencję pankejkom.  W poniższym przepisie dodatkowo świetnie przełamuje kwaskowatość rabarbaru. I voila, pyszne i zdrowe śniadanie gotowe. Koniecznie spróbujcie póki jest sezon na rabarbar, a poza sezonem można użyć kwaśnego owocu, np. wiśni.

 

 

Przepis na placuszki bananowe z rabarbarem:

(bez glutenu, bez nabiału, paleo)

porcja: 4-6 szt (1 os.)
czas: 20 min

 

Składniki (na 1 os.):

  • 1 dojrzały banan
  • 2 duże lub 3 małe jajka
  • 1 łyżka mąki ryżowej
  • 1 łyżka mąki kokosowej
  • 1 łodyga rabarbaru
  • szczypta soli
  • olej kokosowy do smażenia

 

Przygotowanie:

Banan zmiksuj z jajkami, następnie dodaj przesiane mąki i szczyptę soli i zmiksuj ponownie na głądką masę.

Rabarbar umyj i pokrój na plastry.

Rozgrzej olej na patelni i wlej ciasto na placuszki, w każdym placuszku zanurz kilka plasterków rabarbaru. Smaż niezbyt grube placuszki na niewielkim ogniu – z pierwszej strony koniecznie pod przykryciem, dzięki czemu zetną się też na wierchu i ich przewrócenie nie będzie problematyczne. Powtórz to samo dla kolejnych porcji.

Pozostały rabarbar podsmaż na patelni na odrobinie oleju.

Podaj placuszki i wyłóż na nie pozostały, podsmażony rabarbar, polecam dodać również  miodu (na zdjęciu miód + tahini). Smacznego!

 

(Visited 323 times, 1 visits today)


2 thoughts on “Bananowe placuszki z rabarbarem (bezglutenowe)”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *