facebook instagram pinterest

Omlet bananowy (z owocami, miodem i tahini) – mój śniadaniowy faworyt

Omlet bananowy (z owocami, miodem i tahini) – mój śniadaniowy faworyt

Omlet bananowy to moje śniadanie nr 1. A dokładnie omlet bananowy z owocami leśnymi takimi jak maliny i porzeczki, polane miodem i tahiną (pastą sezamową) – dla mnie śniadanie i d e a l n e. I mimo, że uwielbiam eksperymentować w kuchni i próbować różnych potraw, to jest posiłek, do którego zawsze chętnie wracam. Jest kwintesencją tego, co lubię mieć w pierwszym posiłku dnia, czyli dobrej jakości białko i tłuszcze i owoce. Wiem, że nie wpisuje się ono w ani tradycyjne śniadanie węglowodanowe ani białkowo-tłuszczowe, ale przecież żywienie to kwestia indywidualna i nie ma polegać na szufladkowaniu potraw 🙂

Przepis na ten omlet pojawił się na samym początku istnienia bloga, jednak z powodu niskiej jakości tamtych zdjęć, zdjęłam wpis z myślą, że zrobię kolejne, ładniejsze, mając dokładnie wszystkie składniki na moją ulubioną wersję. Zajęło mi jednak aż rok, żeby z powrotem wrzucić mój przepis idealny. Ale ważne, że już jest 😀

Omlet jest pyszny, ławy do przygotowania, a jego przygotowanie zajmuje chwilę. Mimo że jest “na słodko”, jest sycący. Ogromną zaletą jest też to, że jajka i banan można bez problemu znaleźć w każdym sklepie w Europie, więc kiedy bywałam na wyjazdach za granicą, gdzie miałam dostęp do kuchni, taki omlecior lądował prawie każdego dnia na moim talerzu, bo w końcu jakim problemem jest usmażenie ugniecionego banana z jajkami? 😉

Tak jak wspomniałam, mi smakuje najbardziej w wersji: owoce leśne, miód, tahina, ale polecam eksperymentować ze swoimi, ulubionymi dodatkami.

 

Przepis omlet bananowy z owocami leśnymi, miodem i tahini

(bez glutenu, bez zbóż, bez nabiału, paleo)

porcja: 1 os.
czas: 10 min

Składniki:

  • 1 średniej wielkości, dojrzały banan
  • 2 jajka
  • 1 łyżka wiorków kokosowych
  • olej kokosowy do smażenia
  • dodatki: miód, tahini, owoce leśne

 

Przygotowanie:

Zmiksuj jajka z bananem i wiórkami kokosowymi (blenderem lub widelcem). Rozgrzej olej na patelni. Wlej masę jajeczną, przykryj patelnię i smaż na średnim ogniu ok 2. min, a dokładniej do momentu gdy wierzch omleta będzie w miarę ścięty. Za pomocą szerokiej łopatki obróć omlet na drugą stronę (można też zsunąć omlet na talerz i szybkim ruchem, obracając talerz, wrzucić go na patelnię na drugą stronę) i smaż kilkanaście sekund – więcej nie trzeba, aby omlet się ściął.

Podawaj z ulubionymi dodatkami. Smacznego!

 

 

 

(Visited 366 times, 1 visits today)


2 thoughts on “Omlet bananowy (z owocami, miodem i tahini) – mój śniadaniowy faworyt”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *