facebook instagram pinterest

Placuszki kasztanowe (bez glutenu, paleo)

Placuszki kasztanowe (bez glutenu, paleo)

Nie sposób ukryć, że uwielbiam mąkę kasztanową i wszelkie kasztanowe pyszności. Mąka z kasztanów jest nie tylko odżywcza i pysza, orzechowo-słodka, ale również niealergizująca, więc spokojnie mogą z niech korzystać osoby na różnych dietach eliminacyjnych, nawet na AIP.

Dzisiajesze placuszki to kolejny po naleśnikach i gofrach pomysł na śniadanie z mąką kasztanową w roli głównej. Równie smaczny, równie sycący i zdrowy 🙂 Najbardziej polecam w towarzystwie truskawek i roztopionej, gorzkiej czekolady… Palce lizać!

 

Przepis na placuszki kasztanowe:

(bez glutenu, bez nabiału, paleo)

porcja: 4-6 szt.
czas: 20 min

 

 

Składniki:

  • 100 g mąki kasztanowej
  • 2 jajka
  • 150 ml mleka kokosowego
  • 1 łyżka miodu
  • dwie szczypty soli
  • 1/2 łyżeczki sody lub bg proszku do pieczenia
  • olej kokosowy do smażenia
  • opcjonalnie do podania: truskawki i gorzka czekolada roztopiona z miodem; tahini, powidła, świeże owoce

 

Przygotowanie:

Wbij do miski jajka i miksuj je na wysokich obrotach ok. minuty, do podwojenia objętości. Dodaj mleko kokosowe, i miód i wmiksuj w jaja. Na koniec dodaj przesianą (nieprzesiana zbije się w grudki) mąkę kasztanową, sodę/proszek i sól i zmiksuj na gładką masę.

Rozgrzej odrobinę oleju kokosowego na patelni i smaż pod przykryciem niezbyt grube placuszki. Kiedy wierzch placuszków będzie już w miarę ścięty, przewróć na drugą stronę używając szerokiej łopatki. Przed smażeniem kolejnych porcji rozgrzej trochę oleju.

Placuszki świetnie smakują z wieloma dodatkami, takimi jak powidła, tahini, świeże owoce, ale moim faworytem jest polewa czekoladowa (roztopiona na mleku kokosowym gorzka czekolada z dodatkiem miodu) i truskawki 🙂

 

Wskazówki:

– Podana porcja, ok 5-6 cienkich placuszków z dodatkami, to w moim odczuciu porządna porcja dla jednej osoby – dla mnie było aż nad, dla mojego chłopaka w sam raz. Dla dwóch osób proponuję więc zrobić z podwójnej ilości składników lub w proporcji jeden i pól, dla mniejszych głodomorów.

 

Smacznego!

 

(Visited 174 times, 1 visits today)


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *