facebook instagram pinterest

Gryczanka czekoladowa

Gryczanka czekoladowa

Polska, zdrowa kasza gryczana tym bardziej w wersji na słodko. Przyznaję, że nigdy wcześniej jej tak nie próbowałam gryki w takim wydaniu. W wersji śniadaniowej (z mlekiem kokosowym i owocami) jadałam już amarantus, quinoę i jaglaną, a gryczana kojarzyła mi się tylko z wersją na słono. Teraz wiem, że niepotrzebnie, bo w wersji czekoladowej wyszła po prostu ŚWIETNA, więc koniecznie musiałam podzielić się w Wami przepisem. Jadłam zarówno ciepłą, świeżo przygotowaną, jak i na zimno, zabraną do słoiczka do pracy, i w obu przypadkach smakowała równie dobrze 🙂

 

Przepis na gryczankę czekoladową
(wegańska i bezglutenowa):

porcja: 1 os.     czas: 10 min.

Składniki:

  • 1/2 szklanki kaszy gryczanej niepalonej
  • 150 ml mleka kokosowego
  • 1 łyżka kakao
  • 1 dojrzały banan
  • 1-2 łyżeczki miodu / syropu z agawy
  • szczypta soli
  • szczypta cynamonu
  • do podania (jak na zdjęciu): porzeczki, wiśnie, orzechy, śmietanka kokosowa (lub inne ulubione dodatki)

 

Przygotowanie:

Do wrzątku wsypujemy opłukaną na sitku kaszę i gotujemy ok 10 min do miękkości. Do ugotowanej kaszy dodajemy banan, sól, cynamon, kakao, mleko kokosowe i miksujemy krótko, niekoniecznie na gładko (najlepiej jak banan będzie zupełnie zmiksowany, a kasza wciąż grudkowata). Gotujemy chwilę, aż gryczanka lekko zgęstnieje. Na sam koniec dodajemy miód lub syrop, mieszamy. Nakładamy do miseczki lub słoika i dekorujemy wybranymi dodatkami.

Smacznego! 🙂

 

(Visited 25 times, 1 visits today)


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *