facebook instagram pinterest

Komosa ryżowa na mleku kokosowym z owocami

Komosa ryżowa na mleku kokosowym z owocami

O komosie ryżowej słyszałam już dawno, ale przez długi czas nie włączałam jej do mojego menu, bo odstraszała mnie dosyć wysoka cena. Kupiłam ją pierwszy raz stosunkowo niedawno kiedy była akurat na promocji w Kuchniach Świata i zdecydowanie od razu przypadła mi do gustu.

Komosa ryżowa jest jedną z bardziej wartościowych kasz, zawiera pełnowartościowe białko, witaminy z grupy B, magnez, żelazo, wapń, przeciwutleniacze. Ma lekko orzechowy smak, który świetnie komponuje się ze słodyczą owoców. Proponowany przeze mnie bardzo prosty przepis może stanowić wartościowe śniadanie czy dowolny inny posiłek.

 

Przepis na quinoę (komosę ryżową) na mleku kokosowym z owocami (bez glutenu, bez nabiału, wegańskie):

porcja: 1 os.     czas: 10 min.

Składniki:

  • 3/4 szklanki komosy ryżowej (dowolnego koloru)
  • 200 ml mleka kokosowego
  • 100 ml wody
  • dowolne owoce
  • opcjonalnie: miód, tahini jako polewa

 

Przygotowanie:

Komosę płuczemy na sitku i zalewamy wodą i mlekiem. Gotujemy na małym ogniu, aż kasza wchłonie cały płyn, od czasu do czasu zamieszając. Podajemy z wybranymi owocami. Smacznego! 🙂

 

Biała komosa ryżowa z jagodami i czereśniami:

 

Czerwona komosa z borówkami i bananem:

 

(Visited 261 times, 1 visits today)


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *